vrijdag 13 januari 2017

Spelletjesweek

De eerste week na de vakantie hebben we hebben we ingezet met "opvoedende spelen". Tal van super leuke spelletjes werden door de kleuters meegebracht, waarvoor mijn dank.




Iedere dag werden er tijdens de kringgesprekken een aantal spelletjes met hun spelregels uitgelegd. Deze werden achteraf in de hoekjes geplaatst zodat we ze zelfstandig of samen met juf konden spelen. Het hoekenwerk verliep ontzettend rustig, er waren veel nieuwe uitdagingen!
Deze week bood mij de kans om eens samen met de kleuters te spelen. Op deze manier kon ik echt de talenten en noden van mijn vriendjes ontdekken.
Er kwamen tal van begrippen aan bod: 1-1 relatie; de dobbelsteen leren lezen; juiste aantal stapjes vooruit zetten; de kleurenkennis werd opgefrist; we maakten kennis met ruimtelijke begrippen en ruimtelijk inzicht;.... Wij hebben ons geen minuut verveelt want elke dag stonden er ons nieuwe uitdagingen op te wachten.
Eigenlijk was één weekje een beetje te kort, er waren nog zoveel leuke spelletjes die we niet konden spelen hebben. We zullen dit schooljaar zeker nog eens zo'n weekje inlassen.

Omdat er een aantal spelletjes werden meegebracht waarbij de klemtoon op "sprookjes" lag, heb ik ook een aantal sprookjes verteld. (roodkapje, de 3 biggetjes,....) Kleuters hangen telkens aan je lippen bij het vertellen van sprookjes. Zalig!!!

Meer over dit weekje kan ik niet veel vertellen! Ik weet wel dat IEDEREEN er van genoten heeft en veeeeeel heeft bijgeleerd.

Hieronder volgen enkele klaskiekjes van mijn echte werkertjes!!!!




















 
 























Prettig weekend allemaal!
Volgende week thema "MUZIEK" (info zie briefje)



·