zondag 21 oktober 2012

Mijn lijfje, ik en mezelf

 

Mijn lijfje, ik en mezelf!!!
 
 
Voor ons lijkt het allemaal zo normaal dat we 2 voeten, 2 ogen, één buik, 10 tenen,... hebben die allemaal op hun beurt een functie uitoefenen!
 
Voor onze kleine spruitjes is dat toch niet zo vanzelfsprekend!!!

 
Aan de hand van foto's, prenten en natuurlijk ONSZELF maakten we kennis met de
GROTE LICHAAMSDELEN.

 
 
Tijdens allerlei activiteiten en spelletjes leerden we ons lichaamsschema kennen en de verschillende lichaamsdelen correct benoemen:
 
  • Ra, ra, ra, wat voel ik? (met handen en voeten)
  • Vastgeplakt
  • Wat piept er uit de poppenkast?
  • Liedjes: "pim, pam, peus" en "lange benen, kromme tenen"
  • Houdingen nabootsen
  • Ik teken mezelf
  • Puzzelen
  • Spiegeljtes ontwerpen 
Zo zie je maar, het verkennen van ons lichaam was een hele ontdekkingsreis!!!!