Ik ga naar de klas van juf Natalie en haar vriendjes...
ROODKAPJE was natuurlijk de RODE draad doorheen dit thema.
- met het klassieke sprookjesboek
- met het boek van Lucy Cousins
- met de luistercd
- via de poppenkast (gespeeld door de juf en de kinderen)
- via dramatisatie
Naast roodkapje stond er nog een belangrijke figuur centraal, namelijk " DE WOLF"!!!
Aan de hand van prachtige foto's en illustratieboeken maakten we kennis met de leefwijze van de wolven. De wolf is en blijft een spannend gegeven!!!!
de wolf vol met stenen in zijn buik |
kom maar binnen roodkapje |
roodkapje ontmoet de wolf in het bos |
Al onze activiteiten werden ingekleed in het sprookje:
- we speelden WOLVENSPELLETJES zoals wolfje, wolfje hoe laat is het? en wolventikspelletjes
- we speelden een RICHTINGSSPEL volg het juiste pad
- in onze POPPENHOEK konden we ons verkleden en inleven in de sprookjesfiguren met aangepaste kledij en materialen
- we speelden met RODE plasticine en creeƫrden hele leuke figuurtjes!
oma |
- we konden kleurplaten inkleuren volgens eigen kunnen en fantasie
- in de KNUTSELHOEK hebben we sjablonen gemaakt van roodkapje en de wolf
- in de BOEKENHOEK konden we de verschillende sprookjesboeken inkijken
- we konden ook de PUZZEL van roodkapje proberen maken (dank u Anna)
- bij meester Joeri speelden we met liedje "zeg roodkapje waar ga je heen,..."
en speelden we de boze wolf!!!!
Dit thema sloten we af met het bakken van OMA-KOEKJES